Ekonomi

Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ihracatında hedef 500 milyon dolar.

Ege İhracatçı Birlikleri, beslenme ihtiyacının büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık 65 milyar dolarlık gıda ithalatı gerçekleştiren Japonya’da, 7-10 Mart 2023 tarihlerinde Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu 25. kez düzenliyor.

EIB, Foodex Japan 2023- Dört gün boyunca 48. Uluslararası Yiyecek ve İçecek Fuarı, Türk lezzetlerinden Japon damak zevkine göre hazırlanan menülerin sunulacağı tadım etkinlikleri, zeytinyağı tadım etkinliği, Türk ton balığı ve somon sushi etkinliği, Türk gıda ihracatçıları ve Japon alıcılar . b2b toplantıları ve influencer etkinlikleri düzenleyecek.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Türkiye genelinde Japonya’ya yapılan ihracatın yüzde 48’inin, Ege Bölgesi’nden yapılan ihracatın ise yüzde 72’sinin gıda ürünü olduğunu söyledi.
 

“Türkiye’nin Japonya’ya toplam ihracatı 2018’den bu yana yüzde 30 artarak 619 milyon dolara ulaştı. Bu ihracatın 291 milyon dolarını gıdadan yapıyoruz. AYB olarak Japonya’ya yaptığımız 146 milyon dolarlık ihracatımızın 106 milyon dolarını gıda temsil ediyor. Japonya’nın en büyük gıda fuarı Foodex’in ulusal yan kuruluş organizasyonunu 25 yıldır organize ediyoruz. Uzak Doğu ülkeleri Güney Kore, Japonya ve Çin’i kapsayan Turquality Projemizi 7 yıldır yürütüyoruz. Su işleri, kuru meyveler, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, meyve ve sebze ürünleri, zeytin, zeytinyağı Asya-Pasifik pazarında güçlü olduğumuz branşlardır. Türkiye’nin yıllık 25 milyar dolarlık gıda ihracatı var. Japonya’ya gıda ihracatımızı kısa vadede 500 milyon dolara, uzun vadede ise 1 milyar dolara çıkarma potansiyeline sahibiz.”

Ege İhracatçı Birlikleri Organik İşler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, Türkiye organik departmanının Avrupa Yeşil Anlaşması’nın amaçlarına uyum sağlamış bir departman olduğuna dikkat çekti.

“Türkiye’nin yıllık 1,6 milyon ton organik gıda üretimi var. Dünya çapında organik sektörü 121 milyar avroluk bir hacme ulaştı. Japonya’nın yıllık 65 milyar dolarlık gıda ithalatı yapması ve kaliteli ve sağlıklı gıda talebi Türk organik sektörümüz için çok değerli. Türkiye’de organik eser üretim ve ihracatında Ege Bölgesi’nin lideri konumundadır. 2018 yılından bu yana Türkiye’de Japonya’ya gıda ihracatımızı yüzde 58, EIB olarak Japonya’ya gıda ihracatımızı yüzde 20 artırdık. Dört gün boyunca Türk lezzetlerinden Japon damak zevkine göre hazırlanan menülerin sunulacağı tadım etkinlikleri, Türk gıda ihracatçıları ile Japon alıcılar arasındaki b2b görüşmeleri ve influencer etkinliklerimiz olacak. 35 yıllık organik tecrübemiz ile 39 firmamızla Foodex Fuarı’nda güçlü bir şekilde yerimizi alıyoruz” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu